person_outline
phone
Головна » Файли » Накази » 2018-2019 навчальний рік

06.06.2019  №62 Про запобігання правопорушень, злочинності, бездоглядності серед неповнолітніх у 2018/2019 навчальному році
[ Викачати з сервера (42.4 Kb) ] 12.06.2019, 21:22

НАКАЗ

06.06.2019  №62

Про запобігання правопорушень,

злочинності, бездоглядності

серед неповнолітніх

у 2018/2019 навчальному році

 

          У 2018/2019 навчальному році робота щодо профілактики правопорушень, злочинності, бездоглядності, проявів негативних явищ в учнівському середовищі була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Листів Міністерства освіти і науки України від 22 грудня 2018 року № 1/11-849 та Департаменту освіти, науки та молоді обласної державної адміністрації від 11 лютого 2019 року № 02-14-502/0/19/323.06 «Щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх», «Щодо організації освітньої діяльності з протидії торгівлі людьми» 23.04.2019 р. №02-14-1388/0/19/323.06, наказів відділу освіти Скадовської районної державної адміністрації: «Про організацію соціально-психологічного супроводу учасників освітнього процесу у закладах освіти району» від 12.11.2018 р. № 01-26/679,  «Про профілактику кримінальних правопорушень серед неповнолітніх» від12.02.2019 № 01-26/77, «Про заходи щодо протидії боулінгу» від 13.02.2019 № 01-26/80, «Про активізацію роботи з профілактики ВІЛ/СНІДу» від 08.04.2019 № 01-26/184;  листа КУ «Скадовський методичний кабінет» «Про Всеукраїнський  Тиждень права» від 04.12.2018 №02-01-30/131.

            Відповідно до плану закладу освіти та з метою захисту прав здобувачів освіти від будь-яких проявів жорстокості та насильства питання профілактики злочинності  розглядалося на нараді при директорові, педагогічній раді та видані накази по школі.

Наради при директорові: протокол №2 від 01.10.2018 р. «Про контроль за роботою з дітьми пільгового контингенту», протокол №3 від 24.10.2018 р. «Про контроль за відвідуванням учнями занять», «Про контроль за роботою класних керівників з дітьми девіантної поведінки», протокол №4 від 30.11.2018 р. «Про стан профорієнтаційної роботи 9, 11 класи», протокол №5 від 10.12.2018 р. «Про роботу з дітьми девіантної поведінки»,

протокол №6 від 21.01.2019 р. «Про підсумки організації виховної роботи під час новорічних, Різдвяних свят та зимових шкільних канікул»,  «Аналіз стану виховної роботи з попередження злочинності і правопорушень», протокол №7 від 11.02.2019 р. «Про роботу класних керівників щодо запобігання правопорушень серед підлітків», протокол №8 від 04.04.2019 р.«Стан роботи щодо попередження правопорушень і злочинів серед дітей і підлітків», протокол №9 від 05.05.2019 р. «Звіт про роботу соціального педагога школи».

Педагогічні ради: протокол №2 від 01.11.2018 р. «Про роботу класних керівників щодо профілактики правопорушень, злочинності та алкоголізму», протокол №3 від 24.12.2018 р. «Аналіз виховної роботи за I семестр».

Накази по школі: «Про чергування учителів та здобувачів освіти по школі» № 97 від 23.08.2019 р., «Про організацію профілактичної роботи з девіантними підлітками»  №109 від 29.08.2019 р., «Про організацію та проведення тижня фізичної культури» №112 від 30.08.2018 р., «Про заходи  щодо профілактичної роботи серед учнів» №115 від 31.08.2018 р., «Про організацію гурткової роботи» №125 від 05.09.2018 р., «Про стан відвідування  учнями закладу освіти за вересень-жовтень 2018-2019 н.р.» №155 від 29.10.2018 р., «Про проведення Всеукраїнського тижня права 2018-2019 н.р.» №166 від 05.12.2018 р., «Про запобігання надзвичайних ситуацій у школі під час проведення новорічних свят та зимових канікул» №171 від 11.12.2018 р., «Про стан відвідування учнями закладу освіти у І семестрі 2018-2019 н.р.» №180 від 29.12.2018 р., «Про підсумки роботи гуртків за І семестр 2018-2019 н.р.» №181 від 29.12.2018 р., «Про профілактику кримінальних правопорушень серед неповнолітніх» №16 від 13.02.2019 р., «Про заходи щодо протидії булінгу» №17 від 14.02.2019 р., «Про стан відвідування  учнями закладу освіти за січень-лютий 2018-2019 н.р.» №24 від 04.03.2019 р., «Про попередження суїциду» №28 від 20.03.2019 р., «Про проведення весняних канікул та запобігання дитячому травматизму» №31 від 27.03.2019 р., «Про активізацію роботи з профілактики ВІЛ/СНІДу» №33 від 09.04.2019 р., «Про проведення обліку дітей дощкільного віку» №46 від 15.05.2019 р., «Про підсумки позаурочної діяльності 2018-2019 н.р.» №58 від 31.05.2019 р., «Про стан відвідування здобувачів освіти у ІІ семестрі та за рік за 2018-2019 н.р.» №60 від 03.06.2019 р.

Аналіз роботи класних керівників щодо профілактики правопорушень серед учнів школи був проведений на засіданні методичного об’єднання класних керівників 15.01.2019 року.

На загальношкільних батьківських зборах 04.09.2018 р. року та 17.05.2019 р. розглянуто питання  «Про стан роботи щодо профілактики правопорушень», «Насилля не метод виховання», «Булінг це…».

Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в школі створено систему профілактичної роботи:

  • здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи. Відомості про відсутніх учнів та причину їх відсутності записувалися у журнал обліку відвідування закладу освіти. Причини відсутності підтверджувалися медичними довідками та іншими документами
  • розроблено правила для учнів;
  • проводяться бесіди з правової тематики;
  • проводяться тижні правових знань;
  • у школі створена рада з профілактики правопорушень, яка збирається 4 рази на рік; на своїх засіданнях  вона розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім’ї. На внутрішкільному обліку стоїть 1 учень;
  • учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями;

проводиться систематична індивідуальна робота з дітьми.

Під постійним контролем адміністрації та класних керівників знаходиться відвідування закладу освіти здобувачами освіти. Заступник директора з ВР Теленик Г.О. передає щоденно кількість здобувачів освіти та причини відсутності до відділу освіти у телефонному режимі до 9.00 год., заведено «Журнал контролю за відвідуванням учнями навчального закладу», проводиться аналіз стану відвідування учнями навчальних занять. Причини пропусків занять негайно з’ясовуються, підтримується постійний зв’язок з батьками. Забезпечується постійне виявлення підлітків, які ухиляються від занять, щодня аналізується стан відвідування здобувачами освіти закладу освіти.

Класними керівниками  проводиться профілактична робота з попередження негативних проявів серед учнів, а саме:

Виховні години: «Молодь і протиправна поведінка», «Ні насильству», «Як не стати жертвою інтернет-насильства», «Крадіжка злочин чи кара», «Закон і право», «Людина – не товар», «Особиста гідність».

Відео-лекторії: «Твоя безпека у твоїх руках», «Стосунки між однолітками», «Уміння обирати собі друзів».

Тренінги: «Моя поведінка у конфлікті», «Вчимося бути толерантними»,  «Я та світова мережа», «Стоп булінг!» та інші.

Лекторії: «Відповідальність за злочин», «Що я знаю про закони», «Відповідальність моїх батьків за мої вчинки», «Я обираю щасливе майбутнє», «Вчинки добрі і погані», «Я і закон» та ін. (1-11 класи).

            Класні керівники співпрацюють із соціальним педагогом та психологом школи, що сприяє здійсненню особистісно-орієнтованого підходу до науково-методичної підготовки класних керівників. Із цією метою вивчалися запити й потреби кожного педагога, його особистісні та професійні якості. З метою діагностики результатів постійно здійснювався педагогічний моніторинг, визначався рівень соціальної активності учнів. Анкетування з метою визначення рівня соціалізації учнів 9-11 класів було проведено соціальним педагогом за параметрами: соціальна адаптація, автономність, соціальна активність, моральність. До роботи з учнями, схильними до правопорушень та які потребують підвищеної педагогічної уваги,  були залучені класні керівники, соціальний педагог, психолог, батьки, адміністрація та рада профілактики школи. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньошкільний облік учнів, які вчинили злочини та правопорушення, а також потребують посиленого контролю. Учнів відвідували вдома, проводили корекційні заняття, бесіди. Індивідуальна робота проводилася з батьками учнів  девіантної поведінки. Кожним класним керівником були складені акти відвідування сімей.

У рамках циклу заходів із превентивного виховання проводився тиждень правових знань, на якому проходили наступні заходи:

  • проведення виховних годин «Мої  права та  обов’язки», «Підліток і закон» (5-11 класи);
  • інтелектуальна гра «Юридичний футбол» (8-9 класи);
  •  проведений тренінг «Ні - насильству» (5-6 класи);
  • лекція «Торгівля людьми» (9-11 класи) ;
  • тренінг «Підлітки мають знати сої права» (6-7 класи);
  • захист стіннівок «Права людини» (5-8 класи).

     Психологічною службою школи соціальним педагогом Гнатівим В.П. та психологом Треніною Л.Є проведені із здобувачами освіти 5-11 класів заняття з елементами тренінгу «Стоп насилля!», «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Добро і зло», «Ефективна взаємодія», на подолання конфліктів в учнівському середовищі. Для 1-4 класів представленні відеоролики повчального характеру та ведуться заняття на згуртованість шкільного колективу. Ведеться тісна співпраці із класними керівниками, проводились діагностики та індивідуальні консультації. У січні-лютому пройшли цикли батьківських зборів про попередження насилля у сім’ї, батькам надано рекомендації.

      Протягом року пройшли цикли батьківських зборів про попередження насилля у сім’ї, батькам надано рекомендації. Заняття для вчителів за темами: «Емоційні розлади у дітей», «Фактори, які впливають на суїцидальну поведінку у молодому віці», «Шляхи допомоги при потенційному суїциді». Згідно затвердженого плану, психологічна служба, провела тижні: протидії булінгу, суїциду, 16 днів проти насилля, протидії торгівлі людьми у 1-11 класах.

      У квітні 2019 року практичним психологом Треніною Л.Є. було проведене дослідження з метою визначення рівня вихованості здобувачів освіти. У досліджені взяло участь 121 учнів віком від 6 до 17 років. Психологічне вивчення здійснювалося за методикою «Визначення рівня вихованості учнів» (за П.Третьяковим). За результатами дослідження, можна прослідкувати наступні результати: високий рівень вихованості мають 35% учнів, 28% учнів мають достатній рівень вихованості, 34% учнів мають середній рівень вихованості та 3% учнів мають низький рівень вихованості. Треніна Л.Є. кожному класному керівнику надала конкретні рекомендації щодо підвищення рівня вихованості учнів.

      Медичною сестрою Межинською В.С. проводились лекції про захворювання на туберкульоз, педикульоз, ВІЛ/СНІД, цукровий діабет з учнями, ведеться роз’яснювальна робота з батьками.  

          Протягом жовтня, лютого згідно графіку класних керівників, соціальний педагог Гнатів В.П. та психолог Треніна Л.Є. проводили профілактичну роботу щодо подолання проявів насилля у сім’ї.

Ведеться співпраця з Скадовським сектором ФДУ «Центр пробації», які проводять для здобувачів освіти семінари, тренінги. А саме: «Булінг, його види та форми», «Зупинимо булінг разом!» . Надані учням пам’ятки. Також був проведений круглий стіл з педагогічним колективом з даних питань.

     Проведено заходи щодо запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності:

1) проведено щоденний облік відвідування учнями навчальних занять, вивчені причини та вжиті дієві заходи щодо учнів, які допускають пропуски навчальних занять без поважних причин;

2) активізовано роботу щодо вивчення інтересів та захоплень дітей та підлітків, зокрема учнів девіантної поведінки, з метою охоплення  позашкільною освітою та  участі в роботі органів учнівського самоврядування, організації змістовного дозвілля у позаурочний та канікулярний час;

3) забезпечено виявлення та взяття на облік дітей, які вчиняють правопорушення , з метою запобігання негативним проявам серед дітей, у тому числі тютюнопалінню, пияцтву, наркоманії, дитячій бездоглядності і безпритульності;

4) організовано надання консультативної та інформаційної допомоги батькам, (опікунам), діти яких мають відхилення норм поведінки.

Заходи щодо запобігання поширенню наркоманії, пияцтва та алкоголізму, з профілактики ВІЛ/СНІДу, спрямовані на пропаганду здорового способу життя :

1) проведено конкурс малюнків „Я хочу жити в якісному світі”;

2) класними керівниками проведено бесіди щодо профілактики ВІЛ/СНІДу та пропаганді здорового способу життя;

3) випуск пам’ятки „СНІД та наркоманія”, випуск тематичного буклету «Тобі варто це знати»;

4) конкурс творів щодо толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих «Пізнай, прийми і руку протягни»;

5) вчителями фізичної культури проведено спортивні змагання, естафети, День здоров’я.

       Органи учнівського самоврядування залучені до підготовки та проведення «круглих столів», вікторин та тренінгів з питань протидії злочинним проявам, злочинам, що пов’язані із торгівлею людьми та злочинам проти суспільної моралі: круглий стіл «Мистецтво жити гідно», інтерактивна вправа «Стіна думок» за темою «Чи турбують мене проблеми сучасності».

Закладом освіти проводилася робота щодо виявлення сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, зокрема сімей, де було вчинено насильство над дітьми, де були виявлені прояви зневажливого ставлення до дитини та складні стосунки у родині. Адміністрації щомісячно приймала участь у Раді опіки і піклування при Шевченківській селищній раді, надавали довідки про відвідування та характеристики на дітей.

Але, поряд з цим виявлено такі недоліки:

Класні керівники Петрахаус О.М. та Бабенко В.В. не аналізують стан відвідування здобувачів освіти у 10-11 класі протягом II семестру, що впливає на низький рівень знань. Не на достатньому рівні проводить роз’яснювальну роботу з батьками, щодо відвідування здобувачів освіти закладу освіти. Це свідчить про недостатню роботу класних керівників з цього напряму роботи. Не відображена діагностична та профілактична робота класів в цілому.

Виходячи із вищезазначеного,

 

НАКАЗУЮ:

1. Заступнику директора з виховної роботи Теленик Г.О.:

    1. У системі організації профілактично-виховної роботи забезпечити застосування нестандартних та індивідуальних форм роботи.

                                     Протягом року

    1. Забезпечити комплексний, системний підхід до процесу педагогічної профілактики, передбачивши спільну скоординовану роботу всіх ланок профілактичного процесу.

Постійно

    1. Дотримуватися вимог законодавчих та нормативних документів  щодо запобігання дитячій злочинності, правопорушень, бездоглядності.

Постійно

    1. Забезпечити організацію роботи педагогічного колективу навчального закладу щодо виконання Інструкції з обліку дітей шкільного віку (постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684), зокрема,  постійний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять та оперативне реагування на відсутність здобувачів освіти у ЗЗСО без поважних причин.

Протягом року

    1. Своєчасно повідомляти відділ освіти про випадки насильства в сім’ях, жорстокого поводження з дітьми.

Протягом року

  1. Класним керівникам 1-11 класів:
    1. Проаналізувати стан відвідування у класах. Розробити заходи з батьками на 2019-2020 н.р. «Про відповідальність батьків за виховання та навчання дітей».

До 20.08.2019 року

    1. Подавати до 01 числа кожного місяця аналіз стану відвідування здобувачів освіти закладу освіти заступнику директора з виховної роботи Теленик Г.О.

Протягом року

    1. Продовжити ведення щоденників спостережень, планування індивідуальної роботи з учнями «групи ризику».
    2. Урізноманітнювати форми організації роботи з батьками щодо виконання ними своїх обов’язків по вихованню дітей. Проводити роботу щодо підвищення рівня педагогічної компетентності батьків з питань громадянського і морально-правового виховання дітей в сім’ї.

Протягом року

  1. Психологічній службі школи Треніній Л.Є.:  
    1. Спланувати та проводити систематичну роботу щодо правового виховання дітей, учнівської молоді. Особливу увагу приділяти підліткам «групи ризику».

Протягом року

    1. Активізувати роботу, спрямовану на формування у дітей позитивної мотивації на дотримання принципів здорового способу життя як дієвого засобу протиправної поведінки підлітків, духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві.

Протягом року

    1. Забезпечувати індивідуальний підхід при плануванні психолого-педагогічної корекції здобувачів освіти «групи ризику».

Протягом року

    1.  Підготувати план роботи місячника протидії булінгу в учнівському колективі.

До 20.08.2019 року

    1. Надавати рекомендації кожному класному керівнику щодо рівня вихованості учнів 1-11 класів.
  1. Педагогу – організатору Перкевич Л.М.:
    1. Підтримувати діяльність органів учнівського самоврядування, сприяти організації діяльності учнів, спрямованої на духовний, інтелектуальний, фізичний розвиток учнів, самоствердження особистості та її соціалізації.

Протягом року

    1. Використовувати у своїй роботі ефективний досвід позаурочної діяльності щодо запобігання негативним проявам в учнівському середовищі.

Постійно

5. Розмістити даний наказ на сайті школи та довести до відома відповідальних працівників школи.

6. Контроль за виконанням даного наказу  покласти на заступника директора з виховної- роботи Теленик Г.О.

 

 

Директор школи                                                                                   С.ТОДОРЧУК

 

З наказом ознайомлені:

Категорія: 2018-2019 навчальний рік | Додав: Сергей_Геннадиевич
Переглядів: 28 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar