person_outline
phone
Інструкція з проведення щоквартального інструктажу
з водіями навчального закладу з безпеки руху на  ІІ квартал

І. Особливості погодних та дорожніх умов у весняно-літній період

Під час руху по дорозі, покритій тонким шаром води (5-7 мм), під час дощу, автомобіль може стати некерованим. Це спричинено наступним: при збільшенні швидкості руху зростає рідинний опір води, виштовхування шару рідини під колесами зростає, при цьому гальмується обертання передніх коліс і вони піднімаються над дорожнім покриттям. При критичній швидкості руху опір води виштовхуванню стає рівним вертикальному навантаженню на шини передніх коліс, внаслідок чого вони відриваються від дорожнього покриття і ковзають по водяному шару подібно до водяних лиж. В такому стані автомобіль втрачає управління, крім цього ефективність робочої гальмівної сили зменшується в 2 рази, а гальмівний шлях збільшується в 1,5 раза. Також можливий винос бруду на проїжджу частину, при цьому водій повинен бути пильним, оскільки рідинний бруд різко зменшує коефіцієнт зчеплення коліс з доро-гою, і автомобіль стає некерованим. У березні на дорогу виїжджає велика кількість індивідуальних власників, котрі за зимовий період втратили певні навики управління транспортними засобами і можуть бути причиною дорожньо-транспортних пригод. При цьому водій повинен бути особливо обережним. Особливих мір з дотримання безпеки і зниження швидкості руху транспортних засобів вимагають діти, старі люди. Водій повинен враховувати час зближення автомобіля і пішохода - суттєвий фактор безпеки. Водій, виїжджаючи в дорогу, повинен мати повний міжзмінний відпочинок. У дорозі слід зупинятися, якщо хилить до сну, вийти з кабіни на 5-10 хвилин, зробити фізичні вправи, тим самим зняти сонливість. У весняно-літній період, особливо в травні, на дорогах збільшується інтенсивність руху, збільшуються швидкості руху. Водієві слід пам'ятати, що під час весняного періоду в транспортні потоки вливається велика кількість мотоциклістів, велосипедистів і автомобілістів індивідуального користування, що негативно впливає на безпеку руху. Проїжджаючи повз пішоходів, особливо дітей, у святкові дні, коли кількість пішоходів збільшується, водій повинен обережно рухатися на пониженій швидкості. При об'їзді транспорту громадськогокористування необхідно зменшити швидкість, щоб у разі появи небезпеки зуміти зупинити транспортний засіб. Збільшення кількості пішоходів на проїзджій частині природньо ускладнює обставини. Досвідчені водії говорять: один пішохід перед автомобілем - це 100 % небезпеки, два - 200 % і т. п. Якщо дію однієї людини можливо оцінити, то розібратися в мотивах поведінки групи людей значно складніше. Особливо коли група людей знаходиться на небезпечній відстані від автомобіля, що наближається, люди в таких випадках приймають суперечливі рішення.

II. Швидкість і безпека руху

Уміле використання швидкісних можливостей сучасного автомобіля дає йому велику перевагу перед іншими видами наземного транспорту. Однак надмірне збільшення швидкості, навіть на дорогах з хорошим станом проїжджої частини, нерідко призводить до складних ситуацій і служить причиною дорожньо-транспортних пригод. Відповідальним моментом під час управління вантажним автомобілем з причепом являється подолання затяжних та крутих підйомів. Перед виїздом на підйом водій заздалегідь повинен вибрати ту передачу, яка б змогла забезпечити подолання мокрого підйому.

Ш. Особливості роботи "першозимників"

Робота на слизькій дорозі в ожеледицю потребує від водія вміння правильно керувати транспортним засобом; забороняється різко гальмувати та виконувати різкі повороти, збільшувати швидкість руху. Не рекомендується виїжджати на узбіччя. Необхідно уникати випадків обгону без потреби. Перед виїздом із гаража необхідно перевірити роботу склоочисника. При ожеледиці, якщо дорога не посипана піском, необхідно припинити рух. Не дозволяється виїзд із гаража без вогнегасника, знака аварійної зупинки, медичної аптечки, ємкості з піском, упорних клинів. Водій повинен пам'ятати, що дорожньо-транспортну пригоду можна уникнути, якщо виконувати правила управління транспортним засобом в зимовий період.