person_outline
phone
ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ
під час проведення занять з фізичної культури і спорту
1. Загальні вимоги
1.1. Учитель фізичної культури або особа, яка проводить заняття з фізичного виховання в позашкільний час, несуть пряму відповідальність за охорону життя і здоров'я учнів.
1.2. Відкриті спортивні майданчики повинні бути розміщені у спортивній зоні на відстані не меншій, як 10 м від навчальних корпусів. Бігові доріжки повинні бути спеціально обладнані, не мати бугрів, слизького ґрунту.
1.3. Ями для стрибків повинні бути заповнені піском, розпушеним на глибину 20-40 см.
 Місце проведення занять з лижної підготовки — профіль схилів, рельєф місцевості, дистанцію - та умови проведення треба ретельно вибирати відповідно до вікових особливостей і фізичної підготовки учнів.
Усі спортивні снаряди та обладнання, встановлені у закритих або відкритих місцях проведення занять, повинні бути повністю справними і надійно закріпленими.
1.6. Проводити заняття із застосуванням несправного обладнання, спортінвентаря, без спеціального спортивного одягу, а також у випадку відсутності учителя фізичної культури або особи, яка проводить заняття з фізичного виховання в позашкільний час, не дозволяється.
2. Вимоги безпеки перед початком занять
Взуття учнів має бути на підошві, що виключає ковзання, має щільно облягати ногу і не заважати кровообігу.
Одяг для занять повинен бути легким (при необхідності теплим), не заважати рухам.
Перед початком занять учитель фізичної культури або особа, яка проводить заняття з фізичного виховання, ретельно оглядає місця проведення занять, перевіряє справність спортінвентаря, надійність установлення і закріплення обладнання, відповідність санітарно-гігієнічних умов вимогам, що ставляться до місця проведення занять; інструктує учнів про порядок, послідовність і заходи безпеки під час виконання фізичних вправ.
3. Вимоги безпеки під час занять
3.1. Учитель фізичної культури або особа, яка проводить заняття з фізичного виховання, навчає учнів безпечних прийомів виконання фізичних вправ і стежить за дотриманням учнями заходів безпеки, при цьому суворо дотримуючись принципів доступності і послідовності навчання; стежить за результатами медичних оглядів; зобов'язаний знати фізичну підготовленість і функціональні можливості кожного учня, при необхідності забезпечує страховку.
Якщо в учня з'являються ознаки втоми, або якщо він скаржиться на слабість і погане самопочуття, негайно направляє його до лікаря.
3.2. Під час занять учнів гімнастикою :
займатись на гімнастичних снарядах дозволяється тільки у присутності викладача або його помічника;
у місцях зіскоків із снаряда покладіть гімнастичний мат; укладайте мати так, щоб їхня поверхня була рівною;
виконуючи вправи потоком (один за одним), витримуйте достатні інтервали;
виконуючи стрибки і зіскоки із снаряда, приземляйтесь м'яко, пружинисто присідаючи;
не виконуйте без страхування складних елементів і вправ;
регулярно очищайте робочу поверхню перекладини, вона повинна бути гладенькою і без іржі;
не виконуйте вправ на снарядах, якщо у вас вологі долоні, а також на забруднених снарядах; не стійте близько біля снаряда під час переміщення і встановлення гімнастичних снарядів;
при заміні висоти брусів, послабивши гвинти, піднімайте одночасно обидва кінці кожної жердини; висовуйте ніжки в стрибкових снарядах по черзі з кожного боку, нахиливши снаряд. Піднімаючи або опускаючи жердини брусів, тримайтесь за жердину, а не за її металеву опору. Щоразу перед виконанням вправи перевіряйте, чи закріплені стопорні гвинти.
3.3. Під час занять учнів легкою атлетикою:
під час групового старту на короткі дистанції біжіть тільки по своїй доріжці;
не допускайте різких зупинок;
ретельно розпушуйте пісок у ямі - місці приземлення;
під час стрибків підкладайте у черевики під п'ятки гумові прокладки. Не виконуйте стрибків на нерівному, слизькому ґрунті. Не приземляйтесь на руки;
перед метанням гранати, диска, списа, молота подивіться, чи немає людей у напрямі кидання. Не подавайте снаряд киданням. Не ловіть ядра низько опущеними кистями рук, щоб не вдарити ядром пальців об ґрунт. Не ловіть ядра, стоячи ногами разом, щоб уникнути падіння ядра на ноги;
будьте особливо уважними, виконуючи вправи з метання. Не стійте під час групових занять праворуч від метальника, не ходіть за снарядами без дозволу. Не переходьте через місця, на яких проводяться заняття з метання, бігу і стрибків.
3.4. Під час лижної підготовки учнів:
отримайте інвентар, перевірте його справність і підганяйте кріплення лиж до черевиків у приміщенні бази. Підбирайте взуття за розміром ноги і стежте, щоб воно було сухим. Одягайте сухі шкарпетки, не бігайте на лижах без рукавиць;
слухайте уважно пояснення викладача, витримуйте інтервал під час руху на лижах на дистанції 3-4м, а під час спусків - не менше, як 3,0 м;
під час спусків не виставляйте лижні палки вперед, не зупиняйтесь біля підніжжя гори, пам'ятайте, що за вами йде товариш;
стрибати з лижного трампліна можна тільки після спеціальної підготовки на стрибкових лижах;
систематично точіть ковзани і стежте за міцним кріпленням їх до черевиків. На катках загального користування, щоб уникнути зіткнень, ковзайтесь тільки проти руху стрілки годинника, не перебувайте на льоду без ковзанів.
4. Вимоги безпеки після закінчення занять
4.1. Після занять здайте учителеві спортінвентар, переконайтесь у його цілісності, справності. Зніміть спортивний одяг і взуття, переодягніться.
4.2. Учитель фізичної підготовки після закінчення занять ретельно оглядає місце проведення занять та інвентар
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомте про це учителя.
Першу долікарську допомогу потерпілому може надати будь-який член педагогічного колективу. Під час надання першої долікарської допомоги слід використовувати тільки стерильні засоби, препарати з аптечки, що зберігається у спеціальному місці.