person_outline
phone
Інструкція
ДОРОЖНІЙ РУХ
.1. Поняття про впорядкований рух пішоходів і транспорту
З кожним роком на вулицях наших міст і сіл зростає кількість машин. Одні з них поспішають привезти вантаж на будівельний майданчик, інші перевозять пасажирів тощо. Для того, щоб на дорогах було безпечно, рух транспорту та пішоходів повинен бути впорядкованим, тобто води та пасажири повинні дотримуватися певних правил - Правил дорожнього руху.
Правила дорожнього руху - закон, обов'язковий для всіх учасників дорожнього руху-Правила дорожнього руху - це ті норми, що встановлюють порядок руху на дорогах нашої країни і тому виконання цих Правил обов'язкове для водіїв, пішоходів і пасажирів, як дорослих так і дітей
- дійшовши до середини вулиці зупинися. Якщо рух транспорту почався, необхідно почекати на "островку безпеки" або на лінії, яка розділяє транспортні потоки протилежних напрямків;
- тепер подивися праворуч якщо проїзна частина вільна, закінчуйте перехід.
 б) перехід дороги з одностороннім рухом:
- для того, щоб перейти дорогу з одностороннім рухом необхідно подивитися б сторону протилежну руху транспорту. Якщо машин немає то перехід треба здійснити в один прийом, без зупинки на середині проїзної частини.
Діти! Будьте особливо уважними переходячи проїзну частину дороги. 
Тому ще раз звертаюся до Вас, діти, будьте уважними.
При наближенні автомобіля з ввімкнутою сиреною або мигалкою слід утримуватися від переходу дороги.
Регулювання дорожнього руху.
Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, обладнання, світлофорів, а також регулювальниками Розглянемо регулювання руху за допомогою світлофорів (доречно використовувати наочність: плакати: ілюстрації, малюнки та інші.)
світлофор  та його сигнали
Сигнали світлофора мають таке значення:
- зелений дозволяє рух;
- зелений мигаючий дозволяє рух, але інформує про те. що незабаром буде включений сигнал, який забороняє рух;
- жовтий забороняє рух та попереджує про наступну зміну сигналів ('Увага");
- червоний сигнал, у тому числі мигаючий забороняє рух;
- поєднання червоного і жовтого сигналів забороняє рух, та інформує про наступне включення зеленого сигналу.
Якщо сигнал світлофору має вигляд силуету пішохода, то його дія розповсюджується тільки на пішоходів, при цьому зелений сигнал дозволяє рух. червоний забороняє.
Для регулювання руху на залізничних переїздах, застосовують світлофори з двома червоними сигналами або одним білим та двома червоними.
Де мигаючі червоні сигнали забороняють рух через переїзд.
Поведінка у громадському транспорті
Транспорт, яким користується багато людей називається громадським. Це автобуси, тролейбуси, трамваї, таксі, метро та інші Користуючись транспортом треба дотримуватись певних правил і поведінки.
1. Чекаючи транспорт треба:
 • чекати громадський транспорт на зупинках;
  - не можна виходити на проїзну частину вулиці;
  - дбайливо ставтеся до обладнання, що є на зупинці.
2. При посадці у транспорт:
           - входьте спокійно, не штовхайтеся через задні двері,
 • пропустіть вперед інвалідів, пасажирів з маленькими дітьми, літніх людей.
3. Під час руху транспорту треба:
поступитися місцем інвалідам, людям похилого віку, пасажирам з маленькими дітьми;
 триматися за поручні:
 вести себе спокійно;
      не штовхатися і не бігати по салону;
                    не висовуватись з вікон;
не спиратися на двері;
     не відвоп.кати водія.
4. При виході з транспорту не можна самовільно відчиняти двері,  штовхатися, виходити потрібно обережно, за чергою через передні двері.
Запам'ятайте правило. Вийшовши з автобуса чи тролейбуса, обходьте їх позаду, а трамвай - попереду, щоб бачити транспорт, який наближається.
Виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки, забороняється. Дня того, щоб переконатися у тому що небезпеки немає, потрібно добре проглядати дорогу в обидві сторони.
Тому запам'ятайте правила і поведінку при користуванні громадським транспортом. Бажано розробити маршрут руху школяра (молодших класів) за допомогою батьків. Це документ у якому е схема та опис  шляху учня до школи та назад додому, це навчить учня орієнтуватися у дорожніх ситуаціях шляхом аналізу можливих небезпеки на шляху в школу та із школи.